luni, 16 ianuarie 2017

TOUR DU MONT BLANC( ZIUA 9)


Ziua 9- Luni, 01.08.2016

Chamonix și Argentière- zi de pauză și de plimbăreală


Să-mi beau cafeaua la picioarele Mont Blancului nu e tocmai confortabil! De ce? Pentru că o beau cu noduri! Marele Alb e atât de aproape și parcă îi aud muzica ademenitoare, alta decât cea a lui Gilmour... nu știu cum să pun asta în cuvinte pentru că sunt prinsă în mreje cum nu știu dacă am fost vreodată... Peste două zile plecăm acasă dar pe mine locurile astea m-au cam dat peste cap... 

Până una, alta, hai la autobuz să vedem ce ne oferă Chamonix-ul!
Clădiri de epocă, flori la balcoane, magazine cu echipament montan, terase pline cu turiști din toată lumea, montaniarzi, străduțe cu vânzători de suveniruri și cărți poștale cu Mont Blancul surprins în toată splendoarea, în lumini diferite....Chamonix-ul freamătă de viață și de bucurie, pare un oraș veșnic tânăr și proaspăt și asta se datorează MUNTELUI! N-am cum să-i străbat străzile și să nu întorc privirea către Marele Alb, n-am cum pentru că simt că-mi suflă în ceafă :)





Prin oraș, fără rucsac în spate, ușori ca fulgii :))) suntem precum copiii; fiecare e atras de altceva. Unii sunt cu ochii după magazinele cu echipament montan, unii după înghețată, unii după suveniruri și marmote din pluș, unii după magazine cu brânzeturi franțuzești, unii după locuri de fotografiat.






Dau cu ochii de o vitrină, îmi las colegii prin magazine și intru...unde credeți??? Într-o galerie de fotografie!!!! Galeria lui Mario Colonel e o altă lume!



M-am trezit înconjurată de postere uriașe, cărti poștale, calendare, albume foto, toate cu același subiect: Mont Blancul. N-am stat decât două minute dar mi s-au părut ore... într-o altă lume, dincolo de freamătul stațiunii. Domnule Colonel, să trăți!!! Permiteți să raportez: eu sunt în transă, regret că am coborât de pe munte și habar n-am ce caut pe-aici!!!! Abia apoi am remarcat că aproape toate chioșcurile cu suveniruri au cărți poștale semnate Mario Colonel, fotograf montaniard și fotojurnalist( pentru France’s Montagnes Magazine si pentru Alpi Rando Magazine de peste 25 de ani), având la activ expediții în Alpi, Himalaya, Patagonia, Canada. Dacă aveți drum prin Chamonix, vă recomand să nu ratați galeria lui.
Până una- alta, îi puteți admira munca aici: http://www.mario-colonel.com/en/  ; http://www.roncoalpinismo.it/colonel.htm.
Ies din galerie și din lumea lui Colonel... și nu mă mai uimește nimic. Mi s-a făcut dor de rucsac, de bocanci și să merg pe asfalt, în sandale, mi se pare ridicol... Mont Blancul mi-a furat mintea și inima...fără să bănuiesc ceea ce-mi va oferi ”întâlnirea” din ultima zi a turului.





Profităm de abonamentul la transport și tragem o fugă și în stațiunea Argentière care se află la altitudinea de 1252 m( spre nord-est, la vreo 7 km de Chamonix) și care face parte din ”comuna” Chamonix Mont Blanc. Auziți, comuna Chamonix Mont Blanc!!!







 Ne încheiem pauza de o singura zi, la cumpărături apoi la povești, la terasă.
La lăsatul serii, Aiguille du Midi ne face cu ochiul și ne dă înțeles că ne așteaptă dar ziua de mâine o dedicăm Masivului Brévent din Aiguilles Rouges.


Aiguille du Midi, bonne nuit!











Niciun comentariu :